اصول چیدمان میز ناهارخوری در خانه

امتیاز دهید
4.0
زمان مطالعه این مقاله : دقیقه
اشتراک گذاری در

طراحی و چیدمان میز ناهار خوری یکی از فعالیت‌هایی است که از یک سو به اصول و قواعد خاصی پایبند است و از سوی دیگر، به طور جدی به سلیقه افراد بستگی دارد. به عبارت دیگر، در حالی که قواعد کلی وجود دارند، سلیقه شخص تعیین‌ کننده نهایی است. در چیدمان میز ناهارخوری، باید به‌طور کامل به شرایط و وضعیت موجود وابسته شویم. از نوع و شکل مهمانی یا رویداد تا شکل میز و تعداد مهمانان، تمام این عوامل در تاثیر گذاری بر چیدمان میز ناهارخوری دخیل هستند. به همین دلیل، ضروری است که این موضوعات را بر اساس شرایط و موقعیت‌ های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. این دقیقاً همان موضوعی است که در این مقاله قصد داریم آن را بررسی و برای شما راهنمایی کنیم تا چیدمانی جذاب و بهینه داشته باشید.

Image

اصول چیدمان میز ناهارخوری در منزل

فرض کنید یکی از دوستان یا آشنایان شما را به یک ناهار دعوت کرده باشد و هنگام ورود به خانه، متوجه می‌شوید که آنجا بسیار ساده و بدون تزیین خاصی است. اما میز ناهاری به صورت خاص چیده شده است!
 چیدمان میز ناهار خوری اهمیت بسیار زیادی دارد. حتی اگر دکور خانه‌ تان به ساده ترین شکل باشد، اما با بهترین چیدمان میز ناهارخوری، حتماً میزبان‌هایتان را شگفت‌زده خواهید کرد.
اگر چه همیشه لازم نیست تمام سلیقه خود را برای چیدمان میز ناهار بکار ببریم، اما با آموختن اصول این چیدمان، می‌توانید دورهمی‌ های خود را جذاب‌ تر و دلچسب‌ تر کنید.
در ادامه این مقاله، سعی داریم به شما سه اصل اساسی در مورد چیدمان میز ناهارخوری چوب و رزین اپوکسی را معرفی کنیم. این اصول به شما کمک خواهند کرد تا هر زمان که مایل به تزیین میز ناهارخوری باشید، با دانستن این نکات سه‌ گانه، به بهترین شکل ممکن عمل کنید:

1. رعایت نظم و جلوگیری از شلوغی

 این اصل اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید. میز ناهارخوری در اصل برای سرو غذاهاست، بنابراین میزتان را با اجناس و دکوراسیون‌های شلوغ نکنید.  

2. انتخاب دکور متناسب

اگر قصد دارید چیدمان میز ناهارخوری را انجام دهید، لوازم و دکوراسیون‌ منزل تان را با نوع میز هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر میز ناهارخوری‌ تان به سبک رسمی است، دکوراسیون منزل شما باید با این سبک هماهنگ باشد و از انتخاب‌ های غیرمناسب خودداری کنید.

3. هماهنگی با دکور خانه

این اصل به تنظیم چیدمان میز ناهارخوری با دکوراسیون کلی خانه‌تان اشاره دارد. اگر دکور خانه شما به سبک کلاسیک است، چیدمان میز ناهارخوری را هم به همین سبک تنظیم کنید تا تضاد در طراحی به وجود نیاید.
چیدمان میز ناهارخوری در منزل یک هنر است که با توجه به اصول مختلف می‌ تواند فضای ناهارخوری را زیبا و دلنشین کند. اصول ابتدایی شامل تطبیق ابعاد میز با اندازه فضا، انتخاب رنگ‌ ها و تزیینات مناسب، استفاده از نورپردازی صحیح، دسته‌ بندی مناسب آیتم‌ها و مراقبت از تمیزی و نظم میز ناهارخوری هستند. همچنین، در طراحی چیدمان میز ناهارخوری باید به تم و سبک دکوراسیون داخلی منزل توجه کرده و از جلوه‌های ویژه در مواقع خاص استفاده نمود.  با رعایت این اصول، می‌ توان یک فضای ناهار خوری آراسته، تمیز و دلنشین را در خانه خود به وجود آورد.
در چیدمان میز ناهارخوری در منزل، اصول ابعادی نیز حائز اهمیت هستند؛ به این معنا که ابعاد میز باید با ابعاد فضا هماهنگ باشند تا انسجام بصری و راحتی در فضا به وجود آید. انتخاب رنگ‌ های هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی و جلب توجه به سمت نقاط مهم میز، نکاتی است که به تأثیرگذاری زیبایی کمک می‌ کند. بررسی این اصول و رعایت آنها می‌ تواند به خلق یک فضای ناهارخوری زیبا، کارآمد و دلچسب در منزل کمک کند.

چیدمان ساده میز ناهارخوری

در این بخش، می‌خواهیم به بررسی چیدمان میز ناهار خوری روستیک با سبک ساده بپردازیم. چیدمان میز ناهارخوری ساده که یک گزینه مناسب برای زندگی روزمره و فضای خصوصی خانوادگی است، بر پایه سادگی و راحتی اعضای خانواده شکل گرفته است. در این چیدمان، تمرکز بیشتر بر راحتی اعضای خانواده و سهولت در دسترسی به لوازم میز است.
برای ایجاد این چیدمان، کافی است بشقاب‌های پلوخوری را به طور مناسبی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که هر شخص به راحتی به آیتم‌های مختلف سفره دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال، تعداد بشقاب خورشت‌خوری باید به گونه‌ای باشد که تمام افراد حاضر به سادگی به آن دسترسی داشته باشند. همچنین در انتخاب تعداد دیس برنج یا کاسه سوپ‌خوری نیز باید به این نکته توجه شود.
مهمترین نکته در چیدمان میز ناهارخوری ساده، ایجاد دسترسی راحت و احساس آسودگی اعضای خانواده دور میز است. این موضوع بدان معنا نیست که از زیبایی‌ها و جلوه‌های ظاهری استفاده نشود. همواره باید توجه شود که سفره و میز غذا باشگاه شما، علاوه بر اشتها بخش بودن، دارای نشاط و سرزندگی باشد.

چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی

چیدمان میز ناهارخوری تمام چوب در فضای پذیرایی یکی از مواقع مهم و ارزشمند برای ایجاد تجربه خاص در مهمانی‌هاست. وقتی قصد پذیرایی از مهمانان متعدد را دارید، میز ناهارخوری را پیش از ورود آنها به فضا با دقت و آماده‌سازی بهتری تدارک دهید. اینکه چگونه میز ناهارخوری را آماده کنید به شدت تأثیرگذار است و می‌تواند به مهمانان احساس خوبی از حضور در فضای شما منتقل کند.

مهمترین نکته در اینجا این است که بسته به شکل میز ناهارخوری، چیدمان مناسب را انتخاب کنید. شکل هندسی میز مستقیماً بر روی اثرگذاری چیدمان میز تأثیر می‌گذارد. برای داشتن یک چیدمان شیک و جذاب، حتماً باید این نکات را در نظر بگیرید و به طور دقیق و هنرمندانه میز ناهارخوری خود را تزئین کنید. این اقدام نه تنها احساس لذت بخشی را برای مهمانان ایجاد می‌کند بلکه نشانه‌ای از دقت و سلیقه شما به عنوان میزبان است.

Image

چیدمان میز ناهارخوری در آشپزخانه

چیدمان میز و صندلی ناهارخوری در آشپزخانه، یک نمایانگر واضح از فضای صمیمانه است. چیدمان میز ناهارخوری در آشپزخانه اغلب به دنبال ایجاد یک حس صمیمی و دوستانه است. آشپزخانه، به عنوان مکانی که معمولاً برای فعالیت‌های آشپزی مناسب است، یک انتخاب مناسب برای چیدمان میز ناهاری خواهد بود.  در این حالت، نیازی به رعایت قوانین رسمی یا کلاسیک نیست و می‌توان به طور آزادانه به چیدمان صمیمی ترکیب شده پرداخت. استفاده از ظروف رنگی، جلوه خوش‌ رنگ رومیزی، و تمرکز بر فضای نزدیک به هم افراد، از جمله نکاتی هستند که به ارتقاء کیفیت تجربه میهمانی شما کمک خواهند کرد. در این محیط، حفظ فضای گرم و صمیمی میز نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا، اجتناب از افراط در تزئینات و حفظ فاصله مناسب میان مهمانان و میز ناهارخوری نیز از نکات حائز اهمیت است.

Image

تمرکز اصلی این مقاله بر چیدمان میز ناهارخوری  چوب و فلز قرار گرفت. همانطور که در آغاز و حتی در بخش‌های مختلف اشاره کردیم، در این زمینه قاعده مطلق یا قانون ثابتی وجود ندارد. بسیاری از قواعد مربوط به چیدمان میز ناهارخوری به تناسب با شرایط، موقعیت، و حتی شکل و طرح ظروف پذیرایی تعیین می‌شوند و باید به دقت اجرا شوند. در غیر این صورت، نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد. بنابراین، به جای محدود شدن به قوانین عمومی و محدود کننده، تصمیم گرفتیم موضوع را در شرایط و مواقع مختلف به عنوان نمونه و مثال بررسی کنیم. امیدواریم مخاطبان  با مطالعه این نمونه‌ها، الگوهای مناسبی را برای چیدمان میز ناهارخوری خود به دست آورند.

پست های مرتبط
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

برای خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدت‌هاست که میز ناهارخوری به عنوان یک کالای لوکس در اتاق  پذیرایی شناخته نمی‌شود. در حال حاضر، برای هر اندازه خانه، از بزرگ تا کوچک، حتماً جایی برای یک میز ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود. به‌عبارت دیگر، به‌نظر می‌آید که آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تکمیل نشده‌اند. استفاده از میز ناهارخوری علاوه بر افزایش جلوه زیبایی، به سلامتی فیزیکی نیز کمک می‌کند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

هنگام خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زندگی روزمره، کیفیت خواب از اهمیت فراوان برخوردار است و انتخاب صحیح سرویس خواب نقش بسیار مهمی در این قضیه دارد. در این راهنما، به مواردی که باید در نظر گرفته شود تا خرید سرویس خواب به یک تجربه راحت و کارآمد تبدیل شود، می‌پردازیم.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

نکات قبل از خرید میز ناهار خوری

انتخاب و خرید میز ناهارخوری به عنوان یک عنصر بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی همواره مورد توجه و ارزیابی متخصصان حوزه چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی بوده است. این متخصصان سعی دارند راهنمایی‌های کاربردی و ساده را به اشتراک بگذارند تا افراد بتوانند به راحتی و با اطمینان خریدهای خود را انجام دهند و از کالاهای با کیفیت و مناسب برخوردار شوند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید