برای خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

امتیاز دهید
بدون رتبه
زمان مطالعه این مقاله : دقیقه
اشتراک گذاری در

مدت‌هاست که میز ناهار خوری به عنوان یک کالای لوکس در اتاق  پذیرایی شناخته نمی‌شود. در حال حاضر، برای هر اندازه خانه، از بزرگ تا کوچک، حتماً جایی برای یک میز ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود. به‌عبارت دیگر، به‌نظر می‌آید که آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تکمیل نشده‌اند. استفاده از میز ناهارخوری علاوه بر افزایش جلوه زیبایی، به سلامتی فیزیکی نیز کمک می‌کند. حالا که مطمئن هستیم خرید یک میز ناهارخوری ضروری است، پیشنهاد می‌شود که بدون مطالعه در رابطه با دکوراسیون داخلی به بازار نروید. در این مقاله به شما می‌گوییم که یک میز ناهارخوری خوب چه ویژگی‌ هایی دارد و میز‌هایی که این روزها بسیار محبوب هستند چه امکاناتی ارائه می‌دهند. همچنین، از بورس‌های مختلف خرید و تنوع قیمت‌ها به‌شما خبر خواهیم داد و ترفندهایی را معرفی خواهیم کرد که برای شناسایی یک میز ناهارخوری باکیفیت می‌توانید به‌ کار ببرید.

هنگام خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید یک میز و صندلی استاندارد، باید به تطابق ارتفاع میز با مشخصات فیزیکی خود توجه کنید. به‌عنوان مثال، اگر قد شما متوسط است، میزی با ارتفاع عادی را انتخاب کنید تا به بهترین نحو متناسب با قد شما باشد. برای تشخیص یک میز استاندارد، زمانی که روی صندلی نشستید، ارتفاع میز باید به اندازه کافی باشد تا قسمت زیرین قفسه سینه شما را پوشش دهد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از ۴۰ سانتی‌ متر باشد. در غیر این صورت، میز به حالت استاندارد نمی‌باشد. زمانی‌که روی یک میز استاندارد غذا می‌خورید، باید تمامی اعضای بدن‌تان احساس راحتی کنند.

Image

میز نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور باشید با خم‌کردن کمر خود غذا بخورید یا آنقدر بلند باشد که احساس خفگی به شما دست دهد.
صندلی باید حالتی نرم و راحت داشته باشد و زاویه تشک زیرین تا تکیه‌گاه ۹۰ درجه باشد تا هضم غذا به‌راحتی انجام شود. زمان غذا خوردن هرچقدر بیشتر طول بکشد و شما هر چقدر با فاصله و آهسته‌تر غذا بخورید، هضم غذا بهتر انجام شده و کمتر به دستگاه‌های بدن آسیب می‌رسد. اگر شما هنگام غذا خوردن احساس راحتی نکنید و حالتی استاندارد نداشته باشید، دوست دارید هرچه زودتر غذای‌تان را تمام کنید و به حالت اولیه بازگردد.

میز ناهار خوری چند نفره مناسب است؟

اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری بستگی به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان دارد. مدل‌های ۶ نفره و ۸ نفره از محبوب‌ترین و زیباترین گزینه‌ها هستند. میزهای کوچک برای صبحانه و عصرانه در آشپزخانه قرار می‌گیرند و میزهای بزرگتر برای سالن پذیرایی و مهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به پایه‌ها دقت کنید
بعضی از میز و صندلی‌های کم‌قیمت و بدون برند، ساختار ساده و غیر دقیق دارند و بسیار آسان از بین می‌روند. برخی از این محصولات از چسب چوب به جای دوخت چوب و میخ‌های منظم استفاده می‌کنند. برترین اجناس از میخ و دوخت‌های فلزی ساخته شده و از پرس‌کاری‌های با درجه‌های دمایی بالا برخوردارند. با توجه به فاصله پایه‌ها و سطح میز، می‌توان متوجه شد که آیا جنس به درستی ساخته شده یا خیر. اگر فاصله پایه‌ها نابرابر و زیاد باشد، احتمالاً میز به درستی ساخته نشده و پس از مدتی استفاده از بین می‌رود یا نیاز به تعمیر دارد. پس توجه به نوع ساختار میز و صندلی از مهم‌ترین نکات خرید یک میز و صندلی با دوام به حساب می‌آید.

Image

سبک و مدل‌های میز ناهارخوری

تفاوت‌های سبک و مدل‌ها این امکان را به خریدار می‌دهد تا از بهترین‌ها باخبر باشد. مدل‌های شیشه‌ای بسیار زیبا و در عین حال سنگین و پرخطر هستند. مدل‌های چوبی از محبوب‌ترین‌ها هستند. برخی از این اجناس حاشیه‌های کنده‌کاری شده دارند و معرق‌کاری‌هایی با سبک‌های مختلف روی آن دارند. مدل‌های گرد و مدل‌های مستطیل هر دو محبوبند ولی مدل‌های مستطیل شکل بهتر با فضای خالی منزل هماهنگ می‌شوند. مدل‌های گرد بیشتر سبک چوبی-شیشه‌ای دارند، به‌گونه‌ای که یک لایه چوب و یک لایه شیشه روی آن قرار می‌گیرد که می‌توان گفت زیبایی خاص خود را دارد. مشاوران زیست هوم به شما در انتخاب مناسب‌ترین نوع میز کمک خواهند کرد.

رنگ میز ناهارخوری

رنگ میز ناهارخوری یک جزء حائز اهمیت است که در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشید. اگر انتخاب شما بر روی میزهای چوبی است، باید به رنگ تیره یا روشن چوب و هماهنگی آن با دیگر اقلام منزل توجه داشته باشید. اگر میز دارای صفحه رویی از جنس مصنوعی باشد، می‌توانید به راحتی آن را در هر رنگی که دلتان بخواهد، تهیه کنید.

Image

بهترین چوب‌ ها برای میز شما

میز و صندلی‌های با کیفیت و زیبا از چوب‌هایی ساخته می‌شوند که درخت آن‌ها فقط در آمریکای جنوبی رشد می‌کند. چوب بامبو و چوب سیاه (Black) از جمله چوب‌های با کیفیتی هستند که برای این میزها استفاده می‌شوند. چوب سیاه بسیار مقاوم در برابر آب، رطوبت، سرما و گرما است و تست‌های متعدد در شرایط مختلف آب و هوا انجام می‌شود تا مقاومت این چوب به‌صورت کامل اطمینان حاصل شود. چوب‌های این دسته دارای مغز مستحکمی هستند و از این رو بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شوند. برندهای محبوب و اقلام با قیمت بالا بیشتر از این چوب‌ها استفاده می‌کنند، اما چوب گردو هم یک انتخاب مناسب و با کیفیت برای این نوع میزها محسوب می‌شود و بسیاری از مردم به دنبال آن هستند.
چوب راش نیز یکی از چوب‌ های مناسب برای ساخت میز ناهارخوری است. این چوب نه‌تنها از نظر قیمت مناسب است، بلکه کیفیت قابل قبولی نیز دارد. چوب راش رنگ کرم مایل به قرمز دارد و بافت یکنواخت و متراکمی دارد که از آن باعث مقاومت در برابر قارچ و حشرات می‌شود. این مقاومت به عنوان یک ویژگی برجسته در ساخت میزهای ناهارخوری زیست هوم به‌کار گرفته می‌ شود.

پست های مرتبط
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

هنگام خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زندگی روزمره، کیفیت خواب از اهمیت فراوان برخوردار است و انتخاب صحیح سرویس خواب نقش بسیار مهمی در این قضیه دارد. در این راهنما، به مواردی که باید در نظر گرفته شود تا خرید سرویس خواب به یک تجربه راحت و کارآمد تبدیل شود، می‌پردازیم.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

نکات قبل از خرید میز ناهار خوری

انتخاب و خرید میز ناهارخوری به عنوان یک عنصر بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی همواره مورد توجه و ارزیابی متخصصان حوزه چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی بوده است. این متخصصان سعی دارند راهنمایی‌های کاربردی و ساده را به اشتراک بگذارند تا افراد بتوانند به راحتی و با اطمینان خریدهای خود را انجام دهند و از کالاهای با کیفیت و مناسب برخوردار شوند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

نقش آینه و میز کنسول در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی یکی از عوامل مهم در تعیین زیبایی و ارتباط مفهومی فضاهای مسکونی و تجاری است. در این متن، به بررسی نقش اساسی آینه و میز کنسول در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. این دو عنصر نه تنها جلب توجه و زیبایی را افزایش می‌دهند بلکه کاربری و عملکردی منحصر به فرد نیز دارند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید