آشنایی با سبک دکوراسیون روستیک: سبکی آرامش بخش و زیبا

امتیاز دهید
بدون رتبه
زمان مطالعه این مقاله : دقیقه
اشتراک گذاری در

سبک دکوراسیون روستیک از کجا آمده و چگونه است؟ برای داشتن دکوراسیون به سبک روستیک مدرن چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ در این مقاله هر آنچه لازم است درباره سبک دکوراسیون روستیک بدانید را برای شما آورده ایم، پس تا انتها همراه ما باشید. برای آشنایی با سبک دکوراسیون روستیک و چگونگی به کارگیری آن در منازل و محیط کارتان در ابتدا لازم است با ویژگی های سبک روستیک آشنا شوید. در قدم اول باید بدانید روستیک به چه معناست و سپس درباره کاربرد آن در دکوراسیون داخلی اطلاعات به دست آورید. در این مقاله پس از آشنایی با سبک روستیک و ویژگی های آن، ایده هایی برای طراحی دکوراسیون روستیک را آورده ایم. همچنین به معرفی برخی محصولات زیبا و کاربردی گروه تولیدی زیست استودیو می پردازیم که انتخاب های مناسبی برای استفاده در سبک دکوراسیون روستیک در خانه و آشپزخانه می باشند. انتخاب و خرید میز ناهار خوری چوبی و میز جلو مبلی برای استفاده در دکوراسیون روستیک در آشپزخانه و سالن پذیرایی یک تصمیم هوشمندانه است.

سبک دکوراسیون روستیک چیست؟

روستیک (Rustic) کلمه ای لاتین و به معنی روستا است. با یک نگاه سرسری به معنی کلمه روستیک متوجه خواهید شد که دکوراسیون به سبک روستیک ریشه در سادگی و روستایی بودن دارد. استفاده از وسایل طبیعی و دست ساز برای تکمیل سبک دکوراسیون روستیک که قدمتی حدود دویست سال دارد و از کشورهای غربی شروع شده است، معمول است. دکوراسیون روستیک با دوری از تجملات، سادگی و الهام گیری از طبیعت باعث افزایش حس دوستی انسان با طبیعت میشود و به نوعی میتواند اندکی از دوری انسان و طبیعت که این روزها افزایش یافته است را کاهش دهد. از آنجایی که سبک دکوراسیون روستیک باعث زنده شدن حس گذشته و روستایی بودن در خانه ها میشود میتوان از این سبک به عنوان پلی برای پیوند با با زمان های قدیم یاد کرد.

ویژگی های سبک روستیک چیست؟

به عنوان مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های سبک روستیک میتوان به حفظ حالت طبیعی وسایل مورد استفاده در طراحی دکوراسیون اشاره کرد. به عنوان مثال یکی از مهم ترین موادی که برای ساخت وسایل سبک روستیک از آن استفاده میشود چوب است. در دکوراسیون به سبک روستیک استفاده از تنه درخت و اسلب های چوب با حفظ حالت طبیعی و داشتن لبه های نامتوازن و سطح صیقل نخوررده رواج دارد. از دیگر ویژگی های سبک روستیک میتوان به قدیمی نشدن و خسته کننده نبودن آن اشاره کرد. دکوراسیونی که با سادگی و طبیعت عجین شده باشد در هر دوره و روزگاری از زیبایی خاص خود برخوردار است و تکراری نمیشود. علاوه بر ویژگی های ذکر شده میتوان به رنگهای قابل استفاده در این سبک نیز اشاره کرد. رنگ هایی که در سبک روستیک بیشتر از باقی رنگها استفاده میشود رنگ هایی هستند که در طبیعت بیشتر به چشم می آیند، مانند طیف رنگی قهوه ای، سبز، خاکستری و طلایی.

دکوراسیون روستیک مدرن چگونه است؟

دکوراسیون روستیک مدرن امروزه در بین اقشار زیادی از مردم با سلایق متفاوت طرفداران زیادی پیدا کرده است. در طراحی دکوراسیون، استفاده از وسایلی که به سبک روستیک مدرن ساخته میشوند نتیجه ای جز جلوه ی زیبای تلفیق هنر مدرنیته و کلاسیک ندارد. هنرمندان برای تولید وسایل در سبک روستیک مدرن با توجه به نیاز و سلیقه مردم این دوره، تغییراتی را اعمال میکنند که در عین زیبایی، کارایی و کیفیت نیز داشته باشند.

چگونه دکوراسیونی به سبک روستیک داشته باشیم؟

میتوان گفت سبک دکوراسیون روستیک یک سبک جامع است که ویژگی هایی از سبک های دیگر مانند سبک مینیمال، سبک کلاسیک، سبک اسکاندیناوی و... را در خود جای داده است. سبک روستیک در دکوراسیون داخلی خانه، دکوراسیون کافی شاپ با چوب و ... قابل استفاده است. به طور کلی سبک دکوراسیون روستیک برای فضاهای بزرگ مناسب است. ترکیب چوب و فلز در دکوراسیون روستیک یکی از ایده های اساسی برای داشتن فضایی راحت، دلنشین و مدرن است. استفاده از المان های کوچک و بزرگ طبیعی در سبک دکوراسیون روستیک بسیار مهم است. توجه داشتن به جزئیات و استفاده هرچه بیشتر از وسایلی که حالت روستایی و قدیمی بودن در عین زیبایی را به محیط القا کنند مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون به سبک روستیک است.

5 ایده برای دکوراسیون روستیک

همانطور که گفتیم مهم ترین متریالی که در سبک دکوراسیون روستیک مورد استفاده قرار میگرد چوب است. برای داشتن دکوراسیون روستیک چوبی میتوانید از وسایل و ایده های مختلفی کمک بگیرید. در ادامه برای شما 5 ایده دکوراسیون روستیک چوبی را با توضیحات کامل آورده ایم.

یکی از مهم ترین متریال ها برای استفاده در سبک دکوراسیون روستیک چوب است. در این قسمت تصویر نمونه ای قرار گرفت.

استفاده از الوارهای چوب برای تزئین سقف و دیوار یک ایده برای دکوراسیون روستیک است. استفاده از الوارهای چوب طبیعی برای تزئین یکی از دیوارهای اصلی خانه میتواند یک ایده کاربردی و مناسب برای دکوراسیون روستیک چوبی باشد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، استفاده از مبلمانی که با استفاده از پارچه کنف طبیعی تولید شده باشد در کنار دیوار چوبی جلوه ی زیبایی دارد. یکی دیگر از مهم ترین المان هایی که در سبک دکوراسیون روستیک بسیار پر استفاده است، پوست طبیعی حیوانات است. استفاده از پوست و پشم طبیعی حیوانات حس قدیمی و روستایی بودن محیط را دو چندان میکند.

در سبک دکوراسیون روستیک استفاده از چوب و سنگ رایج است. در این قسمت تصویر نمونه ای از ترکیب این دو مواد قرار گرفت.

ترکیب شومینه سنگی و دیوارهای چوبی یکی از زیباترین دکوراسیون های روستیک است.

در این قسمت تصویر نمونه ای از سبک دکوراسیون روستیک با ترکیب چوب و سنگ قرار گرفت.

استفاده از چوب برای سوخت شومینه سنگی فضایی نوستالژی را تداعی میکند دو تصویر بالا تلفیق چوب و سنگ برای طراحی دکوراسیون به سبک روستیک را نشان میدهد. جایگزینی شومینه های گاز سوز مدرن  با شومینه های سنگی که به وسیله سوختن چوب محیط را گرم نگه میدارند، در کنار استفاده از الوارهای چوبی برای طراحی سقف میتواند یک دکوراسیون روستیک چوبی و مدرن را در پی داشته باشد. از مبلمان چرم طبیعی در سبک دکوراسیون روستیک میتوان استفاده کرد. در این قسمت تصویر نمونه ای قرار گرفت.

استفاده از مبلمان با رویه چرم طبیعی یکی از ایده های دکوراسیون روستیک است.

در این قسمت تصویر نمونه ای از سبک دکوراسیون روستیک با استفاده از مبلمان چرم قرار گرفت.

استفاده از کوسن های مبل با طرح سنتی یک ایده هوشمندانه برای سبک دکوراسیون روستیک است.[/caption] دکوراسیون روستیک در دو تصویر بالا با استفاده از مبل هایی با رویه چرم طبیعی در کنار دیوارهای چوبی تکمیل شده است. چرم طبیعی علاوه با ارزش بودن دارای زیبایی و کیفیت بالایی نیز می باشد. همانطور که مشاهده میکنید، کوسن های مبل با استفاده از پارچه هایی با الیاف طبیعی و بر اساس نقوش سنتی طراحی شده اند. توجه داشتن به همین نکات کوچک و رعایت کردن آنها باعث حرفه ای تر شدن طراحی دکوراسیون به سبک روستیک میشود. همچنین استفاده از میزهای روستیک را در دو طراحی بالا نباید نادیده گرفت.

ایده های چیدمان آشپزخانه به سبک روستیک

یکی از مهم ترین و اساسی ترین وسایلی که در محیط آشپزخانه قرار دارد و تاثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه دارد، میز ناهار خوری است. خرید میز ناهار خوری مدرن یک انتخاب مناسب برای داشتن یک آشپزخانه روستیک است. میز ناهار خوری روستیک که برای دکوراسیون آشپزخانه روستیک میتوانید از آن استفاده کنید انواع مختلفی مانند میز ناهار خوری چوب و رزین، میز ناهار خوری چوب و فلز، میز ناهار خوری گرد و ... دارد. همچنین لازم به ذکر است که قیمت میز ناهار خوری روستیک به عوامل مختلفی مانند جنس، طرح و ... بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت میز ناهار خوری رزینی با قیمت میز ناهار خوری تمام چوب به علت استفاده از مواد اولیه گوناگون، متفاوت است. در ادامه علاوه بر معرفی نمونه های دکوراسیون آشپزخانه روستیک به معرفی برخی از میز ناهار خوری های تولیدی گروه زیست استودیو نیز می پردازیم.

در این قسمت تصویر نمونه ای از سبک دکوراسیون روستیک آشپزخانه قرار گرفت.

استفاده از الوارهای چوب با حالت طبیعی یکی از ایده هایی است که میتوانید اجرا کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید یکی از ایده هایی که برای چیدمان سبک روستیک در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن میتوان از آن بهره برد، استفاده از الوارهای چوبی با حفظ حالت طبیعی تنه درخت در سقف آشپزخانه است. استفاده از المان های طبیعی دیگر مانند لوسترهای آویز در کنار الوارهای چوبی باعث میشود دکوراسیون روستیک در عین کلاسیک بودن، مدرن نیز باشد. برای این چیدمان در کنار میز ناهار خوری روستیک، از صندلی های چوبی کلاسیک نیز استفاده شده است. همچنین با یک نگاه اجمالی میتوانید متوجه شوید که استفاده از طیف رنگی قهوه ای در این دکوراسیون از ویژگی های مثبت و انتخاب های درست می باشد.

در این قسمت تصویر نمونه ای سبک دکوراسیون روستیک با استفاده از آجر، چوب و سنگپوش کف قرار گرفت.

ترکیب آجر، چوب و سنگ برای دکوراسیون به سبک روستیک یک ایده کاربردی و زیبا است.آشپزخانه روستیک که در تصویر بالا مشاهده میکنید با بهره گیری از سبک معماری کلاسیک طراحی شده است. استفاده از آجر و چوب برای طراحی سقف و استفاده کفپوش سنگی حس سادگی و روستایی بودن را در این طراحی دو چندان کرده است. همچنین مشهود است که ترکیب رنگ قهوه ای، کرم و سبز یک پالت رنگی زیبا را برای سبک دکوراسیون روستیک در پی دارد. از دیگر نکاتی که در این طراحی به چشم می آید، استفاده از ظروف چوبی و مسی ساده است.

در این قسمت تصویر نمونه ای از سبک دکوراسیون روستیک با استفاده از میز ناهار خوری روستیک و الوار های دیوار قرار گرفت.

استفاده از میز ناهار خوری روستیک برای دکوراسیون آشپزخانه روستیک یکی از اصلی ترین انتخاب ها می باشد. خانه های روستایی و قدیمی با استفاده از چوب و سنگ ساخته میشد. اما امروزه به دلیل استانداردهای موجود برای استقامت خانه نمیتوان تمام خانه را از این دو مواد ساخت. اما با استفاده از راهکارهایی میتوان حس طبیعی و روستایی بودن را در خانه های مدرن نیز افزایش داد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، پوشانده شدن کل سقف آشپزخانه با استفاده از الوارهای چوبی در کنار رنگ سفید دیوار جلوه خاصی به محیط داده است. انتخاب تکمیل کننده دکوراسیونی که پیش روی شماست، استفاده از میز ناهار خوری روستیک و صندلی ناهار خوری خاص است.  همین انتخاب باعث افزایش زیبایی محیط شده است.

  • انواع میز ناهار خوری روستیک

همانطور که در تحلیل نمونه دکوراسیون های فوق بیان کردیم، استفاده از میز ناهار خوری روستیک چوبی یکی از مهم ترین مراحل برای طراحی سبک دکوراسیون روستیک است. گروه تولیدی زیست استودیو در زمینه تولید میز ناهارخوری روستیک دارای محصولات متنوعی است که برخی از آنها را به شما معرفی میکنیم: میز ناهار خوری شش نفره چوب گردو wd649 یکی از زیباترین انواع میز ناهار خوری چوبی ساده می باشد که برای تولید آن از چوب گردوی سیاه استفاده شده است. مهم ترین نکته ای که در میزهای روستیک باعث جذابیت آنها میشود، حفظ حالت طبیعی چوب است. چوب گردوی سیاه یکی از گرانبهاترین چوبهای موجود است که به دلیل داشتن نقوش طبیعی و منحصر به فرد بر روی خود دارای طرفداران بسیاری است. میز ناهار خوری شش نفره و نیمکت چوب گردو با استفاده از دو اسلب چوب گردو تولید شده است. میز ناهار خوری نیمکتی جدید یکی از انواع میزهای اسپرت است که قابل استفاده در تمام سبک های دکوراسیون از جمله سبک دکوراسیون روستیک می باشد. استفاده از نیمکت چوبی برای نشیمن به جای صندلی های مبلی امروزی باعث افزایش حس طبیعی بودن میشود. میز ناهار خوری گرد هشت نفره چوب چنار pd848 یکی دیگر از انواع میز ناهار خوری چوبی مدرن روستیک می باشد. استفاده از پایه های فلزی مدرن در کنار چوب طبیعی باعث تلفیق مدرنیته و هنر قدیم میشود. این ترکیب که نتیجه منحصر به فرد و زیبایی در پی دارد در بین علاقمندان به سبک دکوراسیون روستیک طرفداران زیادی دارد. میز ناهار خوری هشت نفره چوب گردو و رزین اپوکسی wd820 به عنوان یکی از انواع میز ناهار خوری مدرن و شیک، با استفاده از ترکیب چوب گردو و هنر رزین اپوکسی تولید شده است. رزین یک ماده مصنوعی و چسبده است که پس از قرارگیری در شرایط محیطی خاص، سفت میشود. استفاده از رزین اپوکسی برای تولید میز ناهار خوری روستیک نه تنها باعث تجملاتی بودن و دور شدن از فضای روستایی نمیشود، بلکه به دلیل زیبایی منحصر به فردی که به همراه دارد انتخاب بسیاری از افراد برای طراحی دکوراسیون روستیک مدرن می باشد.

کلام آخر

همانطور که تا به اینجا ذکر کردیم امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی مردم و صنعتی شدن همه چیز، دور شدن انسان از طبیعت به شدت مشهود است. طراحی دکوراسیون به سبک روستیک میتواند یک راه حل مناسب برای جبران این دوری از طبیعت باشد. شما میتوانید با استفاده از المان های کوچک و بزرگ طبیعی دکوراسیونی روستیک داشته باشید. در این زمینه میتوانید از محصولات مختلف گروه زیست استودیو استفاده کنید.  

پست های مرتبط
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید
زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

برای خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدت‌هاست که میز ناهارخوری به عنوان یک کالای لوکس در اتاق  پذیرایی شناخته نمی‌شود. در حال حاضر، برای هر اندازه خانه، از بزرگ تا کوچک، حتماً جایی برای یک میز ناهارخوری در نظر گرفته می‌شود. به‌عبارت دیگر، به‌نظر می‌آید که آشپزخانه‌های امروزی بدون میز ناهارخوری تکمیل نشده‌اند. استفاده از میز ناهارخوری علاوه بر افزایش جلوه زیبایی، به سلامتی فیزیکی نیز کمک می‌کند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

هنگام خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زندگی روزمره، کیفیت خواب از اهمیت فراوان برخوردار است و انتخاب صحیح سرویس خواب نقش بسیار مهمی در این قضیه دارد. در این راهنما، به مواردی که باید در نظر گرفته شود تا خرید سرویس خواب به یک تجربه راحت و کارآمد تبدیل شود، می‌پردازیم.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید

نکات قبل از خرید میز ناهار خوری

انتخاب و خرید میز ناهارخوری به عنوان یک عنصر بسیار حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی همواره مورد توجه و ارزیابی متخصصان حوزه چیدمان منزل و دکوراسیون داخلی بوده است. این متخصصان سعی دارند راهنمایی‌های کاربردی و ساده را به اشتراک بگذارند تا افراد بتوانند به راحتی و با اطمینان خریدهای خود را انجام دهند و از کالاهای با کیفیت و مناسب برخوردار شوند.

زمان مطالعه این مقاله: 15 دقیقه|
بیشتر بخوانید